or Connect
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Name those woods!!!

post #1 of 17
Thread Starter 
GOT WOOD??? If you can name both kinds, you get a gold star!!....biggrin.gifbiggrin.gif

post #2 of 17

Them Woods

Looks like the gray one on the left is an old version of shagbark hickory, an' the kinda dry one on the right is oak.
post #3 of 17
Brazilian Rosewood & African zulu wood-Stars I don't need no stinking stars-I have plenty out here.
post #4 of 17
Thread Starter 
ROFL......ya goof!
post #5 of 17
I agree shagbark and oak. Well the one on the right is fairly dark like black walnut.
post #6 of 17

name that wood...

the wifey named some of my wood...(ie morning wood and middl'anite wood)

but that aside,

In CA our costal live oak (which is great to smoke with, unbelievable infact) has smooth bark much like the one on the left. The one on the right looks like our version of ornamental pear (bradford). Im curious though, please pm me with the answer

Patohunter
post #7 of 17
if you guys can finger THIS out.........please visit my thread and help me out there...............LOL........but really
post #8 of 17
1 looks like trunkwood-the other looks likes rearseat wood-not fair cuz I already know!
post #9 of 17
Thread Starter 
I know you do.....so SHUSH!!.....lololol biggrin.gif
post #10 of 17
you guys and your chat..........LOLOLOL
post #11 of 17
Left- shagbark hickory
Right- wild cherry
post #12 of 17
Damn you, beat me to it!! wink.gifbiggrin.gif
post #13 of 17
Thread Starter 
DING DING DING DING DING DING DING DING!!!!

We have a winner folks!!!

Short One officially "KNOWS HIS WOOD" !!.....lol

Thank you all for playing the "name-that-wood" game!!!

We will now return you to your regularly scheduled forum.

L8r,
Eric
post #14 of 17
You been out in my wood pile?? biggrin.gif


By imn88fan
post #15 of 17
Thread Starter 
Not yet!!.......but, if you give me directions.......eek.gifbiggrin.gif
post #16 of 17
Thats not a wood pile!icon_smile.gif

This is a wood pile! What ya think! and here is the last piece to split. Thought I'd save it for my dad who loves to turn out bowls and stuff on his Lathe.



If he don't want it, I will split it up to go with all the rest of it! It is Cherry!
post #17 of 17

name that wood

one looked like balsa, the other petrified roof shingle....lol..icon_evil.gif
New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Woods for Smoking