SmokingMeatForums.com › Forums › Smoking Meat (and other things) › Poultry › Have you ever....
New Posts  All Forums:Forum Nav:

Have you ever....

post #1 of 9
Thread Starter 

..................

.....................

Tried injecting chicken parts, and then deep friying them? I'm on a chicken jones.

post #2 of 9

Sounds like it would be good Rich. 

post #3 of 9

Nope but somehow I bet you're going to let us know about it!  biggrin.gif

post #4 of 9

Sounds like they could explode!!

 

Quote:
 Nope but somehow I bet you're going to let us know about it! 

 I'm with Carpetride, can't wait to hear (see) about it!

post #5 of 9

Never have tried it...I don't deep fry much, but judging from what I've seen and heard from my wife's kitchen (she and my daughters cook indoors, I cook outdoors)...

 

...they shouldn't bulge-up badly and burst..the puncture hole from the injection will also act as a vent when the additional liquids begin to expand from heating up. They will likely cause alot of spatter after a minute or two (caused from the juices escaping out the holes...water boils violently in 325* oil)...just ease them down into the hot oil like anything else and get a lid on the fryer pot ASAP.

 

Hmm...trying to think ahead a bit on this...maybe give them about 1-1/2 to 2 hours to rest in a covered bowl in the fridge to let the injected marinade absorbe into the meat...an equilization period, of sorts. This may help to keep more of the natural juices and marinade from oozing out of the injection sites. Pull from the bowl and toss on your rub of choice (or not) and get fryin'.

 

Should be pretty darn tasty, IMO, Rich...get down, get funky, do the jones!!!

 

Ditto on gotta see this!!!

 

Eric

post #6 of 9

Inject and let sit over night in the fridge . Be carefull when placeing in the oil .

post #7 of 9
Thread Starter 



 

Quote:
Originally Posted by forluvofsmoke View Post

Never have tried it...I don't deep fry much, but judging from what I've seen and heard from my wife's kitchen (she and my daughters cook indoors, I cook outdoors)...

 

...they shouldn't bulge-up badly and burst..the puncture hole from the injection will also act as a vent when the additional liquids begin to expand from heating up. They will likely cause alot of spatter after a minute or two (caused from the juices escaping out the holes...water boils violently in 325* oil)...just ease them down into the hot oil like anything else and get a lid on the fryer pot ASAP.

 

Hmm...trying to think ahead a bit on this...maybe give them about 1-1/2 to 2 hours to rest in a covered bowl in the fridge to let the injected marinade absorbe into the meat...an equilization period, of sorts. This may help to keep more of the natural juices and marinade from oozing out of the injection sites. Pull from the bowl and toss on your rub of choice (or not) and get fryin'.

 

Should be pretty darn tasty, IMO, Rich...get down, get funky, do the jones!!!

 

Ditto on gotta see this!!!

 

Eric


After injecting the breasts, I plan to leave them in the fridge overnight. I will then bread them, let them sit for about 20 minutes, then they'll hit the fryer in a slow and gentle way. I hope the breading will help keep the marinade inside. It'll be early next week when I get a chance, but I'll post it regardless of the outcome. Here's hoping that Gloria doesn't have to scrape me off the ceiling. Thanks to all for the input.
 

post #8 of 9

Rich - I think that the resting should do the trick. Just be careful not to inject too much liquid and you should be good.  The last time I went to visit ChefRob he smoked some wings then tossed them into the fryer and man they were good.

 

My guess is you are going to use something nice and hot to inject and I am anxious to hear about it.

post #9 of 9

Sounds great! Gotta see this!

Hey Rich---You're not going to put anything hot in there, are you??   LOL

 

Bear

New Posts  All Forums:Forum Nav:
  Return Home
  Back to Forum: Poultry
SmokingMeatForums.com › Forums › Smoking Meat (and other things) › Poultry › Have you ever....