crawfish $4.75/pound!

Discussion in 'Non-fish Seafood' started by raastros2, Jan 31, 2014.

  1. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    just picked up 2 sacks worth from my cousin on my way home from work and he just told me cause of the freeze they are going for close to $5/pd!! thats $190 a sack!
     
  2. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    Good thing is its still pretty early in the season and they have time to get bigger and more abundant
     
  3. pineywoods

    pineywoods Smoking Guru Staff Member Administrator Group Lead SMF Premier Member

    Yikes with prices like those we won't be having them at the Gathering. Sure hope prices fall a lot before April
     
  4. alblancher

    alblancher Master of the Pit Group Lead OTBS Member

    Three weeks ago they where expected to be plentiful and early this year.  Cold weather normally slows them down so they may be a bit late.  The price normally drops after Easter.
     
  5. dougmays

    dougmays Limited Mod Group Lead

    Is $5/lb good or bad? haha
     
  6. alblancher

    alblancher Master of the Pit Group Lead OTBS Member

  7. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    I will put it this way....this time last year they were $3 and that's expensive
     
  8. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    Yeah like I said its stil early..... peak isn't until April or may
     
  9. Damn I paid less than that to fly them to Denver 3 years ago. Was going to do a boil this spring but they are going to have to come down first. I remember buying them for 1.00 lb cooked at roadside stands in MS when I wad a kid
     
  10. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    well yeah but when we were kids were a long time ago and alot of presidents behind us hahaha
     
  11. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    they will go down in a month or so when it gets warmer for a few weeks and they start coming back no biggie....still gonna be close to 110 a sack though
     
  12. dirtsailor2003

    dirtsailor2003 Smoking Guru OTBS Member

    Costs me a package of chicken thighs to get several five gallon buckets full here!!!
     
  13. foamheart

    foamheart Smoking Guru OTBS Member SMF Premier Member

    You can always go spend a day running the traps next to the RR track. I saw that Cappy knows how. He used chicken necks, we always used melt for crawfish, chicken necks or beef lips for crabs. But since the old slaughter house shut down, I would guess beef lips would be hard to come by...LOL

    I been saying crawfish gonna be tuff to get for what's now become a traditional Easter boil in Louisiana.

    We've had cold weather before.... just makes the crawfish more appreciated when they come back, besides that why we have freezers ,....... the good years we load 'em.
     
    Last edited: Jan 31, 2014
  14. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    Yeah iam on nights at marathon so I will just keep letting my cousin get me 2 sacks a time on Thursdays
     
  15. foamheart

    foamheart Smoking Guru OTBS Member SMF Premier Member

    When younger and we'd go crawfishing, we had to sell enough to the local general store to pay for the gas, drinks and grocery's used and consumed, THEN we had to have enough left to feed the families. Course back then things were cheaper, including the crawfish.

    Then we had to bring home enough to feed the families.

    Then we had to buy enough to feed the family

    Kind of miss catching enough. (I know it wouldn't be as much fun, its hot at there!)
     
  16. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    Good times
     
  17. raastros2

    raastros2 Smoking Fanatic OTBS Member

    Iam only 26 so it wasn't that long ago
     
  18. dog1234

    dog1234 Smoke Blower

    Well I am gonna wait till after easter and get me some. I always get a few sacks for to freeze for the freezer alone with a few boils alone the way.

    O we got good food.........
     
  19. stank56

    stank56 Fire Starter

    Do you ship to Michigan?? You're killin' me. Stank
     
  20. eman

    eman Smoking Guru Staff Member Moderator OTBS Member

    $4 - $6 / lb live 

    $6 - $8 / lb boiled.

     I can see where supply and demand comes into affect after the freeze and the price goes up.

     But how does the freeze justify doubling the price to boil them??? (usually $1 a lb to boil).
     

Share This Page